Profil działalności:
- inne,
- rozwój osobisty,
- szkolenia branżowe,
- zarządzanie jakością,
- zasoby ludzkie,
Opis:
Powstaliśmy z myślą o rozpowszechnianiu idei dr Thomasa Gordona (autora m.in. książki Wychowanie bez porażek), propagowaniu takiego modelu komunikacji, w którym odchodzi się od przyzwyczajenia, iż w procesie wychowania można polegać jedynie na różnych formach karania i nagradzania oraz na sile. W związku z tym polecamy:
Kurs dla trenerów Treningu Skutecznego Rodzica czyli porozumienia przez akceptację (ang. Parent Effectiveness Training - P.E.T.) stworzony przez dr Thomasa Gordona kierujemy do pedagogów, psychologów, terapeutów, trenerów, osób pracujących w działach szkoleń, ale i do tych którzy chcą inspirować ludzi do pełniejszego przeżywania wspólnego życia i komunikowania się za pomocą języka akceptacji.
Uczestnictwo w kursie dla trenerów P.E.T. to nie tylko możliwość zdobycia nowych umiejętności zawodowych i interpersonalnych... to również bardzo dobra okazja do pięknego osobistego doświadczenia własnego.
TERMIN KURSU 23.09.2008r. - 28.09.2008r.
PROGRAM
Dzień 1
Wprowadzenie do metody dr Thomasa Gordona.
Filozofia, wybór współtrenera, lista celów Treningu Skutecznego Rodzica czyli porozumienia przez akceptację (ang. Parent Effectiveness Training – P.E.T.).
Co to jest fałszywa akceptacja? - o języku akceptacji.
Co to jest zachowanie? – „okno zachowań”, „szufladkowanie” ludzi czyli skutki etykiet i ocen.
Jak słuchać z otwartym sercem osoby, która przeżywa problem? - „balonik wypełniony emocjami” – czym go przekłuć?
Dzień 2
Bariery w komunikacji, czyli „parszywa dwunastka”– kiedy i jak ich unikać?
Kto pyta nie błądzi, aleŚkiedy warto unikać zadawania pytań?
Milczenie jest „zlotem” a mowa „srebrem”, czyli jak dotrzeć do sedna problemu? - pięć sposobów słuchania.
Jak zwiększać obszar bez problemów?
Dzień 3
Jak poskromić złość?
Cztery rodzaje komunikatów typu „ja” i ichŚ „sekret”.
Skuteczna konfrontacja – jak radzić sobie z oporem tzw. „zmiana biegów”?
Metody rozwiązywania konfliktów i ich skutki.
Destruktywne skutki nagród i kar – czym je zastąpić?
Dzień 4
Jak radzić sobie w sytuacjach konfliktu potrzeb? – przygotowanie gruntu.
Jak „usłyszeć” potrzeby swoje i innej osoby?
Najważniejszy pierwszy krok czyli o metodzie „wygrany-wygrany”.
Etapy procesu nauki.
Dzień 5
Jak tworzyć bardziej harmonijne związki z innymi wykorzystując umiejętności i idee P.E.T.?
Jak stawiać granice dzieciom i innym osobom bez naruszania ich godności i poczucia własnej wartości?
Metodyka kursu P.E.T.
Przygotowanie do samodzielnego przeprowadzenia pierwszego kursu – nauczanie w praktyce.
Otrzymanie informacji zwrotnych od prowadzącego (grupa do 20 – stu osób).
Dzień 6
Moja osobista „konstytucja”.
Jak radzić sobie w sytuacjach konfliktu wartości?
Cechy dobrego trenera.
Jak zaplanować i przygotować się do stosowania wiedzy z kursu w życiu osobistym i zawodowym?
Jak przygotowywać pomoce dydaktyczne i zaplanować pierwszy kurs przez trenera?
Omówienie wyznaczonych pierwszego dnia celów.
Zakończenie – rozdanie certyfikatów.
MIEJSCE
Centrum Edukacyjne
(Wyższa Szkoła Fundacji Kultury Informatycznej)
05-830 Nadarzyn, ul. Wiśniowa 26.
PROWADZĄCY KURS – Stephen W. Emmons - z Gordon Training International współpracuje ponad 33 lata szkoląc trenerów w USA, Kanadzie oraz wspomaga programy oparte na modelu Gordona w 12 innych krajach.