Terminy
Termin rozpoczęcia: 2014-09-18Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Hotel InessOpis:
Oferujemy Państwu cykl warsztatów dla osób, które chciałyby uzyskać certyfikat Green Belt, projekt liderów, specjalistów zarządzania jakością, inżynierów procesu oraz osób poszukujących możliwości zastosowania Lean Six Sigma w praktyce. Każdy zjazd przeznaczony jest także dla osób posiadających certyfikaty Lean Six Sigma chcących doskonalić swoje umiejętności w prowadzeniu projektów.
Szkolenia realizowane są na bazie ćwiczeń, symulacji i case study uzupełnionych dyskusją na temat praktycznego zastosowania prezentowanych rozwiązań w  przedsiębiorstwach uczestników.
Green Belt – Project Manager umiejący prowadzić projekt zgodnie z zasadami DMAIC (Define – Measure – Alalyze – Improve – Control). Green Belt jest samodzielnym specjalistą pracującym przy wsparciu Black Belta sprawującego rolę trenera i zapewniającego wsparcie merytoryczne
Korzyści dla uczestników Akademii Lean Six Sigma:
	Zdobycie wiedzy na temat definiowania i prowadzenia projektu Lean Six Sigma w organizacji w celu poprawy poziomu oferowanej jakości i redukcji kosztów
	Umiejętność zastosowania podstawowych narzędzi Lean Six Sigma
	(między innymi : SIPOC, VOC/CTQ, QFD, diagramu Ishikawy, narzędzi matrycowych i innych)
	Rozszerzenia spojrzenia na definicję klienta i model kosztów w biznesie
	Wymiana doświadczeń na temat prowadzenia zespołu
	Doskonalenie umiejętności stosowania narzędzi jakościowych
Certyfikat Green Belt - dla osób które, wezmą udział we wszystkich szkoleniach 
Program szkolenia:
Dzień 1 
•	Wskaźniki  Six Sigma w zarządzaniu firmą – case study 
•	Statystyka w zarządzaniu – ćwiczenia 
•	Rodzaje kosztów w przedsiębiorstwie – wstęp teoretyczny
•	Model procesu Y – f(x) – ćwiczenie 
•	Wskaźniki procesu Y- f(x) a model kosztów – gra symulacyjna 
•	Zasady efektywnego definiowania projektów Six Sigma – dyskusja 
•	Zmienność wielkości wyjściowej Y procesu a jego koszty – ćwiczenia
•	8 strat produkcyjnych – case study
Dzień 2
•	Pojęcie klienta zewnętrznego i wewnętrznego   – ćwiczenie  
•	SIPOC ogólna mapa procesu  – wstęp teoretyczny 
•	SIPOC  w odniesieniu do modelu Y f(x) – ćwiczenie 
•	Głos klient w procesie Lean Six Sigma – case study 
•	Narzędzia rozpoznania potrzeb klientów – ćwiczenia 
•	Transformacja głosu klienta w wymagania krytyczne dla jakości – ćwiczenia 
•	Rodzaje danych opisujących proces.
•	Dobór zespołu do prowadzenia projektu – ćwiczenie  
•	Karta projektu jako podsumowanie fazy Define – ćwiczenia
Dzień 3
•	Model Ishikawy – ćwiczenia 
•	Koszty projektu w odniesieniu do modelu Y – f(x) – case study 
•	Ocena skuteczności narzędzi poszukiwania przyczyn źródłowych – ćwiczenie  
•	Poszukiwanie zależności w procesie – ćwiczenie  
•	Podejmowanie decyzji a interpretacja danych w procesie   – case study 
•	Metody wyboru rozwiązań – ćwiczenie  
•	Poprawa wskaźników jakościowych a koszty wprowadzania usprawnień – ćwiczenie 
•	Zmienność procesu i standaryzacja – case study 
•	8 strat produkcyjnych podsumowanie – dyskusja 
•	Podsumowanie zjazdu dalsze kroki
Adresaci: Kierownicy średniego szczebla, Pracownicy koordynujący programy poprawy jakości i optymalizacji kosztów, Inżynierowie jakości i produkcji,  Kierownicy produktu lub procesu,  Managerowie zespołów, Specjaliści, Właściciele przedsiębiorstw
Cena: 660-890 zł/dzień
Prosimy o zapisy przez stronę internetową www.lean.info.pl lub e-mail: ahromiak@lean.info.pl




