Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-05-20Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Hotel Wersal***Opis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności psychospołecznych niezbędnych do zwiększenia efektywności zawodowej osób pracujących w sekretariatach, recepcjach.
- podczas zajęć będziemy doskonalić umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresujących 
- przeprowadzimy trening inteligencji emocjonalnej 
- poprzez pracę nad poczuciem własnej wartości wzrośnie skuteczność działania uczestników
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie skierowane jest do pracowników sekretariatów, recepcji, asystentów dyrektorów zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz administracji publicznej, osób które zajmują się obsługą klientów zewnętrznych lub wewnętrznych firmy.
Program szkolenia:
1. WARUNKI DOBREJ WSPÓŁPRACY MIĘDZY SZEFEM I ASYSTENTKĄ:
 Kontrakt psychologiczny w organizacji, ustalenie zasad współpracy, wzajemnych wymagań i oczekiwań, 
 Granice własnej odpowiedzialności – podejmowanie decyzji. 
2. INTELIGENCJA EMOCJONALNA W ŻYCIU ZAWODOWYM: 
 Ogólne ramy kompetencji emocjonalnych – kompetencje osobiste i społeczne, 
 Uprzedzanie potrzeb szefa, elastyczność i empatia – atuty nowoczesnej sekretarki/asystentki, 
 Zasady komunikacji „miękkiej”, 
 Inteligencja emocjonalna kobiet i mężczyzn – różne style funkcjonowania w biznesie? 
3. ASERTYWNOŚĆ CZYLI ZACHOWANIA STANOWCZE, PARTNERSKIE, ZORIENTOWANE NA ROZWIĄZANIE PROBLEMU: 
 Różne sposoby interakcji ze światem – uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja – możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań, 
 Filary asertywności, 
 Indywidualna diagnoza poziomu asertywności w różnych sferach życia; 
 Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludźmi; 
 Obrona własnego terytorium psychologicznego (egzekwowanie praw), 
 Radzenie sobie z zakłopotaniem, 
 Pielęgnowanie asertywności przez otrzymywanie i przekazywanie rzetelnych informacji zwrotnych, 
 Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych (konstruktywne radzenie sobie z gniewem), 
 Życie bez intruzji czyli szacunek dla cudzego terytorium psychologicznego, 
 Reagowanie na oceny i różne rodzaje krytyki, 
 Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób, 
 Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Techniki obrony przed manipulacją, 
 Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy; 
4. TWÓRCZE KIEROWANIE SOBĄ CZYLI SZTUKA ZWIĘKSZANIA 
OSOBISTEJ SKUTECZNOŚCI: 
 Samoocena i jej wpływ na sukces zawodowy, 
 Korzenie poczucia własnej wartości, 
 Sztuka docierania do własnych zasobów – własne możliwości i ograniczenia 
 Potęga myśli. Zniekształcenia poznawcze i sposoby radzenia sobie z nimi, 
 Elastyczny optymizm, 
 Pozytywne wykorzystywanie błędów, 
 Wzbudzanie własnej motywacji do rozwoju osobistego i zawodowego, 
 Rozwijanie kreatywności i samodzielności. 
 Asertywność w kontakcie z samą sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości. 
METODYKA ZAJĘĆ
Zajęcia mają charakter interaktywny, wykorzystywane metody to: prezentacje, moderowana dyskusja, ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe, odgrywanie ról, testy, wizualizacja, mini-wykłady.
Informacje o prelegentach:
Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego). Specjalista w zakresie szkoleń z zakresu komunikacji, umiejętności interpersonalnych, obsługi klienta. Pracownik naukowo-dydaktyczny UMCS, doświadczony szkoleniowiec, stały współpracownik CSB, od kilkunastu lat prowadzi szkolenia dla asystentek/sekretarek i otrzymuje wysokie oceny.
Koszt i warunki udziałuCeny:
1690zł - Dopłata do pok. 1-os wynosi 270zł 
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, certyfikat, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5% - przy zgłoszeniu 1 osoby do 2009-01-01 
10% - przy zgłoszeniu 2 osób do 2009-01-01 
15 - przy zgłoszeniu 3 osób do 2009-01-01 
Dofinansowanie z UE:
Nie. 
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej .Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji 
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: Organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.




