Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-06-22Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Pensjonat Antałówka ***Opis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Prezentowane szkolenie ukierunkowane jest na kształtowanie umiejętności asertywnego komunikowania się z podwładnymi i współpracownikami oraz radzenia sobie z negatywnymi emocjami w sytuacjach stresu zawodowego .
Celem szkolenia jest
- usprawnienie umiejętności wyrażania siebie bez uległości ,agresji i manipulacji
-praca nad poczuciem własnej wartości
- doskonalenie umiejętności stawiania granic w sytuacjach interpersonalnych –dbanie o własne interesy w harmonii z otoczeniem
-zwiększenie efektywności porozumiewania się z innymi poprzez rozwijanie umiejętności uczciwej i otwartej komunikacji (min : udzielanie informacji w zakresie egzekwowania poleceń , wyrażania próśb , opinii , potrzeb oraz radzenie sobie z krytyką czy konfliktowymi sytuacjami )
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie skierowane jest do menedżerów ,pracowników przygotowywanych na stanowiska kierownicze oraz również osób , których praca wymaga licznych kontaktów z klientami firmy lub wiąże się z koniecznością współpracy w zespole z innymi ludźmi .
Program szkolenia:
* Asertywny styl komunikacji czyli zachowania stanowcze ,partnerskie zorientowane na
rozwiązanie problemu
* Typy zachowań : uległość, agresja,zachowania bierno-agresywne , manipulacja-
możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań
* Pojecie i filary asertywności
* Indywidualna diagnoza poziomu asertywności uczestników w różnych sferach życia
* Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludzmi
* Komunikacja z pozycji „ Dorosłego” –warunek zachowań asertywnych
* Typy postaw interpersonalnych Thomasa Harrisa
* Zamiana zdań anty-asertywnych na pro-asertywne czyli sztuka bycia pozytywnym
* Model asertywnego szefa
* Obrona własnego terytorium psychologicznego w sytuacjach społecznych i osobistych
(egzekwowanie własnych praw)
* Życie bez intruzji czyli jak nie naruszać cudzego terytorium psychologicznego
* Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób . Wydawanie poleceń
* Zadbanie o własne terytorium psychologiczne –reagowanie na oceny .Zamiana ocen na opinie
* Rodzaje krytyki .Reagowanie na krytykę niesłuszną
* Krytyka konstruktywna jako podstawa motywowania pracowników i instrument samooceny
* Asertywność wobec siebie samego .Zwiększanie poczucia własnej wartości
METODYKA ZAJĘĆ
Zajęcia prowadzone są metodą interaktywną : ćwiczenia indywidualne i zespołowe wizualizacje , symulacje sytuacji, sesje plakatowe, dyskusja moderowana , mikro-wykłady , prezentacje .
Informacje o prelegentach:
Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego) ewaluator aktywnych metod nauczania dorosłych i pracy innych trenerów, terapeuta programu psychoonkologicznego Simontona, trener Racjonalnej Terapii Zachowań, doradca rozwoju zawodowego.Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem menadżerów i pracowników przedsiębiorstw różnej wielkości w tym znanych firm polskich i koncernów międzynarodowych. Specjalizuje się w tematyce związanej z psychospołecznymi umiejętnościami zarządzania ludźmi , komunikacją oraz rozwojem osobistego potencjału zawodowego. Jest autorką wielu publikacji z tego zakresu w specjalistycznych czasopismach oraz projektów doradczo –szkoleniowych .Jest stałym współpracownikiem i konsultantem CSB.
Koszt i warunki udziałuCeny:
1730 zł - Dopłata do pok. 1-os. wynosi 240zł
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, certyfikat, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5% - przy zgłoszeniu 1 osoby do 01.01.2009
10% - przy zgłoszeniu 2 osób do 2009-01-01
15% - przy zgłoszeniu 3 osób do 2009-01-01
Dofinansowanie z UE:
Nie.
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: Organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.