Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-05-25Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Hotel BELVEDERE ****Opis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Celem szkolenia jest:
Podniesienie jakości i efektywności pracy z podwładnymi oraz zaangażowania w pracę podległych zespołów poprzez uporządkowanie wiedzy, rozwój umiejętności i pożądanego nastawienia Menedżerów w dwóch głównych obszarach swojego działania:
Ü WYMAGAM
- organizacja pracy zespołu, zlecanie i delegowanie zadań, egzekwowanie ich wykonania, rozmowy dyscyplinują, etc.
Ü WSPIERAM
- budowanie i utrzymywanie dobrych relacji w zespole, motywowanie i pobudzanie do zaangażowania, chwalenie, dziękowanie, etc.
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie przeznaczone jest dla dyrektorów, kierowników, liderów zespołów, jednym słowem dla wszystkich menedżerów odpowiedzialnych w swoich firmach za zarządzanie zespołami lub zespołami projektowymi.
Program szkolenia:
Wprowadzenie do programu
Ü Poznajmy się – ćwiczenie,
Ü Oczekiwania Uczestników , cele szkolenia,
Ü Sprawy organizacyjne: program szkolenia, metody pracy, materiały, etc.
Ü Oblicza przywództwa (studium przypadku).
Standardy i nawyki – po co to komu?
Od zarządzania sobą do zarządzania innymi
 Nawyki skutecznego działania
 Niezależność osobista
 Współpraca w zespole
 Już nie 7, ale 8 nawyków ludzi wysoce efektywnych. Droga od proaktywności oraz niezależności do współzależności i synergii w pracy zespołowej – Covey 
Od zarządzania do przywództwa
 Poganiać ludzi czy inspirować? Od dyktatury do demokracji. Który sposób kierowania ludźmi jest najlepszy? – dylematy Lidera
 Budowanie i utrzymywanie autorytetu
Rola Kierownika:
 Funkcja WSPIERAM
 Funkcja WYMAGAM
Motywowanie pracowników
 Piramida potrzeb (Masłow)
 Motywatory i demotywatory (Herzberg)
 Pracownicy typu X i pracownicy typu Y – McGregor.
 Jak zmniejszać poziom demotywacji i zwiększać poziom motywacji?
 Wzmacnianie pożądanych zachowań pracowników
 Udzielanie informacji zwrotnej pozytywnej (dziękowanie, chwalenie)
Zarządzanie sytuacyjne
 Styl kierowania dobrany do sytuacji i do osoby
 Założenia zarządzania sytuacyjnego. „Cykl życia pracownika w firmie” – Blanchard
 Co czyni „sytuację”? – poziomy zmotywowania / zaangażowania, a poziomy fachowości / kompetencji członków naszych zespołów
 Liderowanie adekwatne do poziomu „dojrzałości” podwładnego
Praca z zespołem
 Cykl życia zespołu, wynikające z niego sytuacje i potrzeby pracowników
 Właściwe podejście Menedżera
 Sprawne prowadzenie rozmów z pracownikami
Realizowanie zadań
 Samoorganizacja oraz zarządzanie priorytetami i czasem zespołu
 Najczęściej popełniane błędy w delegowaniu. Jak zrobić to skutecznie?
 Skuteczny standard zlecania zadań
 Monitorowanie zadań
 Udzielanie informacji zwrotnej negatywnej (dyscyplinowanie, korygowanie)
 Elementy asertywności w trudnych sytuacjach
 Sztuka konstruktywnej krytyki
Zaplanowanie własnej pracy nad kompetencjami po szkoleniu
 Jak uczą się dorośli
 Zasady nauki przez doświadczenie (Kolb)
 Etapy rozwoju kompetencji
Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
Zakończenie szkolenia
Informacje o prelegentach:
Trener, Coach, Konsultant, Trainer’s Supervisor, 
Action Learning Set Adviser. Posiada certyfikat Practitioner in Art. of NLP,jest stypendystą Montanuniversitat Leoben w Austrii ,członkiem Stowarzyszenia Trenerów i Konsultantów Zarządzania oraz klubu trenera . Od 1998r prowadzi szkolenia na różnych poziomach w strukturach organizacyjnych firm polskich i międzynarodowych oraz zajęcia na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Doświadczenie menedżerskie i sprzedażowe zdobywał pracując w firmach różnych branż min paliwowej ,opakowań ,mediach .Jest autorem wielu publikacji w czasopismach branżowym min.„Delegowanie zadań”, „ Jak rozwijać samodzielność pracowników?”- „Poradnik Menedżera”,”Doradca Dyrektora Personalnego” .Specjalizuje się w szkoleniach z efektywności osobistej 
I zespołowej, umiejętności menedżerskich ,prezentacji i wystąpień publicznych oraz umiejętności sprzedażowych i obsługi klienta . Absolwenci treningów wysoce cenią jego bezpośredni, ciepły, pełen zaangażowania i humoru styl prowadzenia zajęć oraz unikalną umiejętność obrazowania treści szkoleń przykładami z praktyki codziennego życia.
Koszt i warunki udziałuCeny:
2570 zł - Dopłata do pok. 1-os. 360 zł 
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5% - przy zgłoszeniu 1 osoby do 01.01.2009 
10% - przy zgłoszeniu 2 osób do 01.01.2009 
Dofinansowanie z UE:
Nie. 
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej .
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji 
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.




