Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-05-20Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Pensjonat Antałówka ***Opis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Wśród kompetencji psychospołecznych potrzebnych współczesnemu człowiekowi istotną rolę pełni inteligencja emocjonalna rozumiana jako zarządzanie emocjami. Proponowane szkolenie zwiększa poziom świadomości własnych uczuć, zasobów i ograniczeń oraz ćwiczy empatię i uważność na innych. W wyniku treningu uczestnicy mogą lepiej rozumieć siebie oraz całokształt sytuacji drugiego człowieka, jego potrzeb, postaw, lęków i mechanizmów obronnych, co może zaowocować bardziej satysfakcjonującymi kontaktami zawodowymi. 
Szkolenie ukierunkowane jest na poszerzenie zawodowych kompetencji emocjonalnych, umiejętności kontroli emocji w sytuacjach stresów zawodowych oraz umiejętności porozumiewania się ze współpracownikami ,klientami firmy co przekłada się na skuteczność działania w pracy. 
Celem treningu jest:
• poznanie istoty emocji oraz mechanizmów powstawania stresu, 
• odkrycie i wzmocnienie wewnętrznych filarów utrzymujących równowagę emocjonalną, 
• nauczenie się sposobów zmiany swojego stanu emocjonalnego, poprzez wykorzystanie technik relaksacyjnych,
• poszerzenie umiejętności radzenia sobie z inwazyjnymi klientami 
• nabranie umiejętności nawiązywania i utrzymywania konstruktywnych relacji z innymi ludźmi.
• Poznanie technik dobrego porozumiewania się 
• Rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie skierowane jest do menadżerów i pracowników , którzy pozostają w stałych, intensywnych relacjach z innymi ludźmi , są narażeni na ciągły stres.
Umiejętność utrzymania równowagi emocjonalnej oraz dobrej kondycji psychofizycznej jest w ich sytuacji szczególnie ważna.
Program szkolenia:
Wprowadzenie do świata emocji. 
• Mechanizmy powstawania uczuć i emocji.
• Emocje "pozytywne" i "negatywne" i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi.
• Nauka języka emocji, czyli zrozumienie tego co się dzieje ze mną i z innymi ludźmi.
Stres nie musi nas wyniszczać:
• Co to jest stres i jak rozpoznawać poszczególne jego poziomy? 
• Źródła i rodzaje stresu.
• Techniki relaksacyjne ułatwiające zadbanie o równowagę emocjonalną: 
 trening autogenny, 
 praca z oddechem, 
 ćwiczenia oddechowe i rozciągające, 
 techniki wizualizacji, 
 ćwiczenia poprawiające koncentrację i pozom wewnętrznego spokoju, 
Emocje a poczucie własnej wartości:
• Filary poczucia własnej wartości.
• Wpływ poczucia własnej wartości na efektywność i skuteczność działania w życiu zawodowym i prywatnym (poczucie kontroli nad sytuacją); 
• Wpływ systemu przekonań na nawykowe reakcje i najczęściej odczuwane emocje (eliminacja niekorzystnych wzorców zachowań).
• Techniki zmiany osłabiających przekonań.
Jak lepiej rozumieć siebie i innych w procesie komunikacji?
 Najpierw słuchaj, potem mów. Odkrywanie własnych barier utrudniających uważne słuchanie.
 Nieporozumienia i możliwość ich unikania
 Cechy dobrego komunikatu.
 Co to znaczy być spójnym w komunikacji?
 Wejdź w cudze buty czyli empatia jako wsparcie dobrej komunikacji.
 Inteligencja emocjonalna jako warunek elastyczności w komunikacji.
Asertywność jako narzędzie kontroli emocji:
• Jak wyrażać gniew i złość?
• Zasady formułowania krytyki konstruktywnej.
• Zachowanie ukierunkowane na cel.
Informacje o prelegentach:
– trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego) ewaluator aktywnych metod nauczania dorosłych i pracy innych trenerów, terapeuta programu psychoonkologicznego Simontona, trener Racjonalnej Terapii Zachowań, doradca rozwoju zawodowego.Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem menadżerów i pracowników przedsiębiorstw różnej wielkości w tym znanych firm polskich i koncernów międzynarodowych. Specjalizuje się w tematyce związanej z psychospołecznymi umiejętnościami 
zarządzania ludźmi , komunikacją oraz rozwojem osobistego potencjału zawodowego. Jest autorką wielu publikacji z tego zakresu w specjalistycznych czasopismach oraz projektów doradczo –szkoleniowych .Jest stałym współpracownikiem i konsultantem CSB.
Koszt i warunki udziałuCeny:
1695zł - dopłata do pok. 1-os. wynosi 270zł 
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, certyfikat, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5% - przy zgłoszeniu 1 osoby do 2009-01-01 
10% - przy zgłoszeniu 2 osób do 2009-01-01 
15% - przy zgłoszeniu 3 osób do 2009-01-01 
Dofinansowanie z UE:
Nie. 
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej .Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji 
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: Organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.




