Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-08-30Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Sala szkoleniowaOpis:
SENS SZKOLENIA:
Świat biznesu to nie tylko pogoń za zdobyczami techniki, to zmienia się nieustannie. To co składa się na Twój sukces, to z pewnością nie najnowszy laptop czy oprogramowanie. Twój sukces tkwi w drobiazgach. Tak właśnie jest, dbałość o szczegóły sprawi, że będziesz profesjonalistą. Pokażemy i nauczymy Cię, jak bardzo w dzisiejszym świecie biznesu liczą się z pozoru drobne kwestie np. czy odbierasz telefon bądź czytasz pocztę elektronicznej podczas rozmowy służbowej w Twoim gabinecie, nawet jeśli jest to luźna rozmowa? Czy odpowiadasz na telefony służbowe i prywatne? Jak długo każesz czekać na odpowiedź swoim petentom, pracownikom, którzy zwracają się do Ciebie z prośbą, jako do osoby decyzyjnej? Czy wiesz, co irytuje Twego rozmówcę, a kiedy czuje się lekceważony Twoim zachowaniem? Jak to w konsekwencji przełoży się na Twoje notowania w przedwyborczych sondażach? Po drugie, czy zwróciłeś uwagę na to jak mówisz, czy nie zdarzyło Ci się mówić za cicho lub za szybko? Czy wobec tego uważasz, że ludzie Cię słuchają? A czy wiesz, jak za pomocą głosu, jego barwy, tonu możesz wpływać na otoczenie, by ludzie Cię słuchali?
PAMIĘTAJ – SZCZEGÓLY MAJĄ WPŁYW NA TWOJĄ KARIERĘ!
Zobaczysz sam, że w nowej erze biznesu zawsze liczą się drobne szczegóły – prawdopodobnie bardziej, niż zdajesz sobie z tego sprawę. Jeśli nawet teraz stwierdzisz, że „ Nigdy tego nie robię” albo „Nie mam tego w zwyczaju” na podczas szkoleniach przekonasz się, co tak naprawdę decyduje o Twoim sukcesie. Pewnie wielokrotnie w swoim życiu słyszałeś powiedzenie, że „Diabeł tkwi w szczegółach”. My pokażemy i nauczymy Cię także, że wpływ na to jak jesteś postrzegany nie wynika wyłącznie z faktu posiadanej przez Ciebie wiedzy i umiejętności, ale przede wszystkim zwracanie uwagi na z pozoru nieistotne szczegóły. Właśnie dbałość o nie sprawi, że będziesz bardziej odbierany jako osoba komunikatywna, potrafiąca poradzić sobie nawet w najbardziej podbramkowej sytuacji, skutecznie pokierować dyskusją, projektem, panować nad mową ciała i słowem, a nawet stosownie wykorzystywać dobry humor. To jedne z podstawowych kwestii zwiększające szanse na drodze do Twojego kolejnego sukcesu!
PAMIĘTAJ! TO TY JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!
Nasi trenerzy biznesu podczas szkolenia, w tym profesjonalnych warsztatów, udowodnią Ci, jak z pozoru błahe kwestie i ich zastosowanie, pomogą Ci być bardziej skutecznym, szanowanym i cenionym Prezydentem, Burmistrzem, Sekretarzem oraz Dyrektorem Urzędu w oczach Twoich gości, współpracowników, podwładnych, ale przede wszystkim przyszłych wyborców!
PAMIĘTAJ! TO TY MASZ NAJWIĘKSZY WPŁYW NA SWÓJ SUKCES ZAWODOWY!
Wskażemy Ci też, jaką tajną bronią jest Twój Rzecznik Prasowy. Czy w pełni wykorzystujesz Jego kompetencje, jeśli chodzi o komunikację zewnętrzną i wewnętrzną Twojej instytucji? Czy potrafisz skutecznie zdobywać wiedzę o otoczeniu, czy potrafisz nawiązywać cenne kontakty z liderami opinii publicznej w Twojej miejscowości? Jakie masz relacje z organizacjami pozarządowymi na swoim terenie? Pamiętaj, że właśnie bardzo dobre z nimi kontakty, będę wpływać na Twój pozytywny wizerunek, a tym samym zwiększą Twe szanse w przyszłych wyborach samorządowych! Budowanie dobrego Public Relations to proces ciągły, dlatego znając jego mechanizmy, nie tylko wzmocnisz swoją obecną pozycję zawodową - to będzie prawdziwy krok w Twojej dalszej karierze!
PAMIĘTAJ! BUDUJ SWOJĄ KARIERĘ NA SOLIDNYCH PODSTAWACH!
AGENDA SEMINARIUM:
Dzień pierwszy:
REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
KREOWANIE WIZERUNKU – POKAŻ MI SIEBIE, A POWIEM CI KIM JESTEŚ
Analiza audytorium.
Autoprezentacja, jako narzędzie wywierania wpływu.
Sztuka operowania głosem.
Technika mowy.
Praca nad słowem (emisja, siła, natężenie, rytm).
Poprawna wymowa: artykulacja, intonacja, pauza,akcentacja.
Umiejętność prawidłowego i efektywnego oddychania.
Umiejętność moderowania (sala konferencyjna, aula, etc.).
Metody skupienia uwagi na sobie i audytorium.
Techniki utrzymywania napięcia.
Kontrola samego siebie.
Prezentowanie emocji.
Koncentracja.
Improwizacja autoprezentacyjna.
Motywy autoprezentacyjne.
Bariery komunikacyjne i umiejętność radzenia sobie z nimi.
Zachowania w wystąpieniach radiowych i telewizyjnych oraz zgromadzeniach publicznych (wywiad, prezentacja).
PRZERWA
MOWA CIAŁA, JAK SKUTECZNIE ODCZYTYWAĆ GESTY TWOJEGO KONKURENTA?
Komunikacja niewerbalna - znaczenie języka ciała: „gesty, jak myśli” – pamiętaj Twoja postawa, ręce, oczy „mówią”.
Umiejętność odczytywania ukrytych intencji: prawdy i kłamstwa, terytoria i strefy, gesty
i bariery, pozycje otwarte, zamknięte, niejednoznaczne.
Komunikacja werbalna czyli magia słowa: język perswazji, wzorce lingwistyczne, presupozycje, łączniki, implikacje, tandeta perswazyjna, metafory, metaprogramy, manipulacja rytmem i tonacją głosu, kształtowanie własnego stylu rozmowy, triki i dramy aktorskie, erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów.
PRZERWA OBIADOWA
BIZNESOWY SAVOIR-VIVRE, CZYLI WSZYSTKO TO, CO SZANUJĄCY SIĘ POLITYK O ETYKIECIE WIEDZIEĆ POWINIEN
Wygląd „Niech mówią o Tobie, że JESTEŚ z Klubu Gentelmena”.
Kontakty biznesowe a nowoczesne techniki komunikowania się:budowanie dobrych relacji zawodowych, udane kontakty towarzyskie w pracy, jak polepszyć swoje perspektywy zawodowe, zasady korzystania z poczty elektronicznej, zwroty powitalne i pożegnalne, zasady korzystania z telefonu stacjonarnego podczas telekonferencji, rozsądne korzystanie z telefonu komórkowego, podstawowe zasady korzystania z poczty głosowej podczas wideokonferencji, podstawowe zasady prowadzenia korespondencji biznesowej, postępowanie w międzynarodowych kontaktach biznesowych, radzenie sobie w sytuacjach faux pas, czyli biznesowe wpadki i gafy.
PRACA NAD WYSTĄPIENIAMI PUBLICZNYMI. GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY
Wywieranie wpływu głosem i kształtowanie pożądanego odbioru.
Wpływ emocji głosu na odbiór treści słów.
Powiązanie ustawienia ciała i efektu tonu głos.
Profesjonalne ćwiczenia dykcji i impostacji głosu.
Wystąpienia i prezentacja.
Wywiad.
Analiza przypadków i sytuacji praktycznych.
Symulacja zachowań.
Omówienie popełnianych błędów.
ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA
Dzień drugi:
POWITANIE
PODSUMOWANIE PIERWSZEGO DNIA SZKOLENIA
PUBLIC RELATIONS W SYSTEMIE KOMUNIKOWANIA SIĘ - WEWNĄTRZ INSTYTUCJI I NA ZEWNĄTRZ Z OTOCZENIEM
Komunikacja wewnątrz organizacji.
Twój Rzecznik Prasowy.
Kontakty z liderami opinii publicznej.
Opiniotwórcze otoczenie organizacji.
Public Relations a organizacje pozarządowe (non profit).
Public Relations a władza publiczna.
Metody zdobywania wiedzy o otoczeniu.
PR w Internecie (m.in. jak powinna wyglądać strona www. Twojej instytucji).
PR na co dzień (partnerzy działań informacyjnych).
Informacje bezpośrednie: listy, zaproszenia, podziękowania.
Kampania wyborcza – przykład Polski.
Okazje do zaistnienia w mediach (w tym, wypowiedź do mediów).
Autoprezentacja i prezentacja – (Twój wizerunek a Twoja instytucja „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”).
Sytuacje kryzysowe, konflikt i stres.
TECHNIKI IMPROWIZACJI - IMPROWIZACJA JAKO NARZĘDZIE WYWIERANIA WPŁYWU
TECHNIKI WYKRYWANIA KŁAMSTWA: KŁAMSTWO WERBALNE, KŁAMSTWO NIEWERBALNE, STRATEGIE KŁAMSTWA
PRZERWA OBIADOWA
STRATEGIE MANIPULACYJNE - ANALIZA PRZYPADKÓW
MANIPULACJE - ĆWICZENIA I SYMULACJE
OMÓWIENIE
ZAKOŃCZENIE SEMINARIUM
Trener prowadzący:
Artur Sokołowski
Terminy i miejsce do ustalenia z Klientem